Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 23 januari 2011

Budapestrulle

På fredagar har vi fredagsfika på jobbet.
Jag bjöd på Budapestrulle och här kommer receptet:


Budapestrulle
för 8 personer

Ingredienser:
2 dl äggvita ( ca 6-7 ägg)
3 dl socker
1 påse snabbmarsan
100 gr finhackade hasselnötter
4 msk mandelspån (att strö över)

Fyllning:
3 dl grädde
1 burk mandariner (eller banan)
kakao till garnering

Gör så här:
Vispa äggvitor till hårt skum.
Tillsätt sockret lite i taget.
Vispa så att smeten blir tjock.
Blanda i marsan och nötter
Stryk ut massan på smort bakplåtspapper.
Strö över mandelspån.

Grädda i 175 graders ugn i ca 15 – 20 min

Ta ut kakan och låt den svalna.
Ta bort bakplåtspapperet efter en stund.
Lägg på fyllningen och rulla ihop.
Sikta kakao över ”rullen”.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Åhh, det måste jag testa...
    Ska kopiera receptet och lägga i min recept mapp.
    Kram, Camilla!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Budapestrullen var sååå god.
    Tack för att du lade ut receptet.
    Syns imorgon!
    Kram Camilla

    SvaraRadera