Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 23 januari 2011

Söndagstankar

Några tankar från dagen...

Efter morgonpromenaden gick jag på en ekumenisk gudstjänst. Någon sa att vi är olika kyrkor med samme Gud. Vi är en enhet, det betyder inte detsamma som enighet. Vi har samma Gud men vi är inte eniga i allt men vi är ändå en enhet. Det är väl därför som våra olika kyrkor behövs.
Predikan satte också en del spår. Ett ord användes som utgångspunkt för predikan: omvändelse. Det blev fyra punkter:
om - vän - del - se. Det var så mycket tänkvärt så jag hoppas jag kommer ihåg detta länge.
För en liten stund sedan fikande vi i ljusets sken. Jag hade dukat till oss med barnens kaffekoppar. Jag undrar när kopparna ska flytta?
Imorgon är det ledig dag och den ska jag ägna åt Jönköping. Ida ska in på "tandsanering", Hon kommer sövas och så tar de bort hennes tandsten. Förhoppningsvis tar de inga tänder den här gången. Det är dags att förnya mitt pass också. Det kanske blir någon resa snart...vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar