Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 4 januari 2011

Januaribilder


Ojoj vad är det som är så kallt i pälsen?
Det är inte lätt med snö i pälsen när man är liten.
De två senaste dagarna har det blivit några turer ut på isen.
Hundarna har lekt med varandra.

Theo har provat skidåkning på isen medan Ida och Alva rusar runt.
Elsa gillar att sitta på "kälken" och helst ska mormor skjuta på ... fort.
Grannen var med och fotade. Inne blev det pussel och pyssel.
Legobyggande och några barnprogram hann vi också med.

Julduken kom aldrig på bild och inte nyårsduken heller. När den röda julduken skulle bytas ut upptäckte jag att min linneduk var för kort. Jag såg på Camillas blogg att man kan duka med lakan. Vårt vackra brudlakan som jag själv broderade för 31 år sedan fick bli duk. Jag klippte sönder panelgardiner som fick bli tabletter. Ljusstakarna, småtomtarna, hjärtat, pärlorna blev en del av bordsdekorationen. Nu har bordet blivit lite mindre så nu ligger linneduken på plats. "Lakansduken" hänger på tork i pannrummet, mitt fantastiska torkrum. Ingen torktumlare här inte.
Årets, jag menar givetvis förra årets, julgran var inte den vackraste gran vi har haft men det fanns plats för alla halmbockar och Tomten på ena sidan. Vi var sent ute och granen "måste" man ju hugga själv. Jag kan ju säga att i år blir den inte långvarig, barrar gör den också. Nästa år, jag menar i år, ska vi märka ut den tidigt. Jag vill ha en fin gran för mitt fina julgranspynt, som för övrigt inte alls syns på bilden.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka fina bilder du lagt ut. Visst är det fint med vita "linnedukar". Ibland går det lite fort och fast man läser igenom sin text så slinker det in ett och annat stavfel. Tack för uppmärksamheten, för det är ju inte så roligt att ha stavfel i rubriken. Sänder dig receptet, annars kan du gå in på gamla inlägg, där finns det.
    kram Camilla
    Ps nu ska jag och Cia på rea.

    SvaraRadera