Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 23 januari 2011

Söndagsbilder

 Idag var en härlig vinterdag. Vi fick våra första turer på sjön det här året. Inte med båt den här gången. En morgonpromenad och en på eftermiddagen. Kom att tänka på en strof som passade till eftermiddagsbilderna. Med Internets hjälp kommer här hela dikten av Pär Lagerkvist:

Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden, över markens hus.

Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet människan som lån.
 
Allt är mitt, och allt skall tagas från mig,
inom kort skall allting tagas från mig.
Träden, molnen, marken där jag går.
Jag skall vandra - ensam, utan spår.

 
Det är så vackert....Tänk att jag bor så här!
Snart hemma igen efter en halvtimmes tur på sjön


Det här växthuset är lite av en dröm.
Kanske blir det ett stort växthus nån gång
men just nu passar den här storleken mig perfekt.
Bilden blev bättre utan blixt.
Jag tror den här slingan får lysa ett tag till,det blev så fint.

1 kommentar:

  1. Rebeca och jag minns Mullsjö och den vackra vyn med glädje. Ändå trivs vi bägge bra på Södermalm.
    Hälsar så gott till er alla.
    Kram Erica & Rebeca

    SvaraRadera