Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 30 maj 2011

Måndag....trött

Ida verkar också trött...
fast egentligen väntar hon nog på att matte ska ta sig i kragen och gå en 
lååång promenad i skogen.
Vi har haft en härlig helg men tyvärr blev det inte några bra bilder. 

I fredags jobbade jag efter en lista för att hinna så mycket som möjligt,
jag lyckades rätt bra om jag får säga det själv. 
Snygga krukor som scouterna tillverkat.
Lördagen började med en stunds städande i Missionskyrkan
och sen blev det fika hos svärföräldrarna.
Kl 14 var vi på plats i Tidaholms kyrka för att gå på Hugos konfirmation.
Vi fick en trevlig eftermidddag - kväll med släkt och goda vänner till familjen. 
På natten hade vi fyra nattgäster -
Theo och Elsa och i stugan sov Kjells föräldrar.

Igår var det konfirmation i Missionskyrkan.
22 konfirmationer, släkt och vänner gjorde att kyrkan var fullsatt.
Lunchen åt vi hos grannen - pastasallad och kött från Vestvilt mm.
Det är smidigt med fester med mycket mat - det räcker länge.
Det var mors dag också så det blev kaffe och tårta hos Svärföräldrarna.

Idag var det skönt att slippa gå upp tidigt eftersom jag var så tröööött och halsen gjorde ont.
Förmiddagen har gått i långsamhetens tecken. 

Nu får jag försöka öka tempot. Ute blåser det för fullt men solen skiner !!!
Har en del pappersarbete och så tänkte jag ta mig en tur till Galleri Hellesö
för att hämta katalogen för nästa veckas stora evenemang i Mullsjö.
Mullsjö Internationella Photofestival
Invigningen är på lördag och håller sedan på en vecka.
Om du går en promenad runt sjön nästa vecka får du vara med på en av fotoutställningarna.

Välkommen till Mullsjö!

1 kommentar:

  1. Hej! Ja och vi hade också konfirmation i Nykyrka med 23 konfirmander och ca 400 släktingar och vänner som kom!
    Det ska bli roligt nu med fotofestivalen!

    SvaraRadera