Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 23 maj 2011

Inspiration

Så var denna helg och lediga dag slut. Helgen var en kick. Jag var på Naturskyddsföreningens årskonferens i Eskilstuna. Många givande diskussioner och inspirerande föreläsare. Att ta tillvara på naturen och även använda den på bästa sätt är stor utmaning. Det är en stor gåva vi har fått som vi måste värna om.

En vacker blomstertrappa/bäck i Parken Zoo.

Lördagskvällen fick vi en rundtur i Parken
Detta asiatiska lejon lyckades jag fånga med min mobil. 
Det kändes nära men det var en rejäl glasruta emellan. 

Nu gäller det att sortera alla intryck och förhoppningsvis 
ta med mig en del till framtiden.
Framtiden är närmare än vi tror inte bara om 10, 100 eller 1000 år. 
Framtiden - den börjar när den här meningen är slut. 


Idag fick jag en stund med Elsa innan det var dags för ett tandläkarbesök. 
Vilken gåva... 
barnbarn kan verkligen förgylla livet.

Nu gäller det att ladda om batterierna för några dagars arbete.
Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar