Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 8 maj 2011

Söndagsutflykt

Idag var det dags för utflykt med goda vänner. 
Vi överraskade med en tur till Ulricehamns kallbadhus 
fast först blev det mat på Bryggan.

En helt ljuvlig dag och vi hade stället nästan helt för oss själva. Solaltanen längst upp var fantastisk och där var det bara vi 4. Det kändes som om vi var på semester och bara ca 4 mil hemifrån. 
Ett snabbdopp blev det också efter en liten stund i bastun. 
Inga simtag för mig men två dopp!!!

Sedan tog vi vägen hem genom Ätradalen. 
Vi fikade på Basta kvarn och där var det inte bara vi som fikade.
Ett härligt fikaställe som rekommenderas varmt!

Ett stopp till blev det...
Fivlereds kyrka, den ligger så fint vid Lönnerns norra ände.

JA det var verkligen en härlig dag och en skön avslutning på en intensiv vecka. 

Tre kvällar har jag varit uppbokad förutom jobbet. 
Egentligen har det varit roliga saker nästan hela tiden:
Pilgrimsvandring vid Utvängstorps kyrka, 
Träffpunkt med goda vänner och 
ledarträff.
Inspiration i mängd alltså och det behövs alltid.

Nu har jag laddat batterierna för nästa vecka.
Ha det gott och sköt om dig!


1 kommentar:

  1. Låter verkligen som att du haft en härlig söndag! Inte dåligt att ta ett dopp redan nu!
    Jag har som mål att också göra en utflykt till Basta kvarn denna sommar!

    SvaraRadera