Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 15 maj 2011

Ögonblick...blir pärlor

Var på en föreläsning i torsdagskväll med Håkan Andersson. Temat var "När livet inte blir som man hade tänkt..." han gav mig inspirationen till min titel. Vi planerar och planerar men de bästa "pärlorna" är ofta de korta ögonblicken som det gäller att fånga. Det är så mycket som man inte kan påverka. Vi säger att vi ska "Gilla läget" och visst ligger det en del i det men det gäller också att gå vidare och inte bära med sig det som inte kan påverkas.
I fredags var vi på begravning. En man som varit inspiration för många inte minst för mannen i mitt liv. Det var mycket tänkvärt som sas då.
Har så många tankar vet inte riktigt hur jag ska kunna sortera dem. Det får nog bli i bilder.
En bukett till Lasse...
Byrum på Öland med sina raukar.
Nästan som en gubbe... i bakgrunden Blå Jungfrun.


Det blev en bild på fotografen idag...
Häftigt med speglingen i vattnet.

"Nu vill jag inte gå här längre, kom matte" 

Efter raukarna en härlig sandstrand. 
Här blir nog fullt i sommar.
Vi samlar på idéer till renovering...
kan det här vara något?

Två andra hus som kan inspirera.


En gammal fiskestuga utmed Horns kustväg.

Vatten - 
möte mellan skugga och ljus.


Stenar som inspirerar.

Med siktet inställt på Långe Erik.

Spegling

Imorgon ...
kanske det lyser vitt bland liljekonvaljbladen.

Swix - ett vrak som påminner om havets makt 
och människans litenhet.

På vandring utmed Trollstigen, 
en fin vandring som utgår från Naturum "Trollskogen".

Och detta är Trolleken

Harsyra, violer och blåsippor får avsluta min bildkavalkad från Öland.

Många ögonblick som blir påfyllnad på mitt "pärlband - livet".

3 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Vilka fina bilder du har tagit. En bild säger mer än tusen ord.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilka fina bilder. Tänkvärda rader du skrivit...
    Ses vi imorgon? Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var många härliga bilder! Ger inspiration till att åka till Öland!

    SvaraRadera