Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 9 maj 2011

Måndagmorgon...och livets mening

Måndag morgon och dagen har just börjat.
Har klarat av morgonrundan i skogen med Ida.
Nu är det dags för frukost. Den bästa stunden ;-)
Tog en bild vid sjön,
tänk att få bo så här det är en lycka och förmån.

Brickan på väg till uterummet och min njutningsstund!

Idag hoppas jag att jag kan njuta av min lediga dag och det underbara vädret. 
Att njuta...att känna sig nöjd med vad man har uträttat, är det samma sak?

Funderade lite när jag var ute och gick idag...

Vad är egentligen meningen med livet? 
Är det att vårda och ta hand om? 
Vi vårdar våra: relationer, hem, prylar, arbeten 
(kan man säga att man vårdar sitt arbete?) osv. 

Om nu livet handlar om att vårda 
är det dags att vårda kroppen nu innan teet kallnar.

Hoppas jag hinner med många "vårdprojekt" idag.

4 kommentarer:

  1. Hej Ellinor!
    Sitter också just nu och funderar över livets mening... Min dotter är nu på sjukhuset i Göteborg och vi vet inte om hon än en gång kommer att föda för tidig. Varför??? Vad är meningen med detta??? Hur mycket ska man orka? Hur mycket ska unga människor behöva gå igenom medans livet bara flyter på för andra??? Det är lätt att bli bitter...Jag avskyr det, men just nu är livet såååå jobbigt! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Kan förstå dig....du hamnar på min ljuslista,
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack Ellinor! Kram, Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Många fina och tänkvärda tankar. Lite lustigt för precis innan jag kikade in på din sida så gjorde jag iordning på diskbänken. Jag lade brödet som jag bakat i påsar samtidigt som jag blev djup i mina tankar, vad är meningen med livet egentligen? Det jag tänkte var att man bara måste göra sådana saker som man mår bra av. Man kan påverka sitt liv så mycket.
    Kram Camilla

    SvaraRadera