Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 2 maj 2011

Måndag

Idag när jag vaknade kände jag mig helt förvirrad. Jag var tvungen att fråga vad det var för dag. 
När jag blev lugnad att det var måndag, ledig dag, drog jag en lättad suck. 
Men varför kände jag mig sådan idag? Kan det vara att dagens "bordegöra" lista är lååååång. 
Såna dagar brukar jag göra en lista på vad jag verkligen har gjort. 

Idag börjar den så här:
6.55 åkte bil till hotellet
7.00 cyklade hem med min cykel tillsammans med Ida,
det blev en frisk tur
7.20 telefonsamtal till jobbet
7.30 kollade mail mm 
8.00 nyheter och frukost
8.30 fortsatte med datorn....
(plockade ur diskmaskinen när datorn laddade hem bilder)
Och här är jag fortfarande....

Snart ska jag börja på min bordegöra lista 
(omdömen, bokföring, bankärenden, vårdcentralen, tvätt, trädgård, måla...). 
Önskar att jag kunde leva upp: "Jobba först och sen kan du göra det roliga". 
Ofta sparar jag viktiga saker till sista stund och gör det roliga först. 

Igår var vi på en lång skogspromenad i Mullsjös vackra natur. 
Nej nu blev det visst fel. Vår vandring var i Habo kommun. 
Vår fikapaus tog vi vid Snyggs soldattorp.

En bra stund senare såg vi dessa vackra violer bland torrt gräs.

Många vackra naturscener finns det och fantastiska stenmurar.

Bakom ryggen dök dessa får och lamm upp.

Efter vår långa vandring åkte vi hem och tände grillen.
Efter maten behövde vi lite kaffe så vi hämtade svärfar och tog en biltur.

Vi hamnade på  Åsle tå. 
Efter gott fika tog vi en kort promenad på tån.

Vi tittade in i bigården...inga bin,
men fräscht och fint för att inspirera.
Snart kommer nog kupan på plats med bin som arbetar 
för att vi ska få honung och bättre skördar.
Ni vet väl att bin är viktiga för pollineringen så det behövs många biodlare. 
Vi hoppas vi kan dra vårt strå till "kupan".

Dags att ta itu med listan...
men först lite kaffe ;-)

3 kommentarer:

  1. Hejsan svejsan!
    Hur gick det med din lista? Ni verkar haft en härlig söndag :-) Jag är nog som du... Spar gärna det viktiga till sista minuten och har lätt att fastna vid t.ex datorn eller att börja med något som är roligare än alla "måsten"
    Ha det gott, kanske ses vi en sväng på jobbet imorgon. Kram, Camilla!

    SvaraRadera
  2. Kom just på att jag missade vårdcentralen på min lista. Banken tog tid...omdömena är nästan klara...bokföringen gjord. Tvätten hann jag inte med och inte trädgården heller. Det var så kallt idag. Några samtal på telefon blev det också. Att skriva en lista över vad man har gjort är också bra för då ser man att man faktiskt gjorde något...
    Dags för lite te (och jordgubbskräm)
    vi ses!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Ja, en lista på vad man gjort kan vara bra för ibland blir det faktiskt mer gjort än man trott :-)Nu ska jag ta tag i lite bokföring.
    Ha dé... Kram på dig!

    SvaraRadera