Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 26 maj 2011

Vad händer?

Ingenting...känns det som. 
Men när jag i min oro tar en sväng i trädgården 
inser jag att mannen och naturen har gjort en hel del i min trädgård. 

Växterna vid dammen har börjat ta över ogräset. 
Nu måste de trasiga sladdarna fixas så det blir lite porlande vatten i fallet också.


Klematisen blommar för fullt.
I den här tiden gäller det att hinna med att njuta av allt det vackra runt om kring. 
Ibland blir det svårt för man känner så många måsten och krav. 
Men vem är det egentligen som ställer kraven på mig?

Just nu är jag glad för allt vackert runt omkring mig. 
Hade en skön stund vid min damm för en stund sedan
Jag är också glad för min trygghet... min tro...
 som gör att jag har någon att tacka för allt det vackra.

Du som läser det här....

Hoppas du tar dig några minuter då och då
att njuta av den underbara tid som vi lever i just nu.
Ibland kan det som sagt vara svårt. 
Men...
det behöver inte handla om timmar för att få en kick av allt det vackra.

Ha det gott
CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Du skriver så kloka ord. Visst bör man stanna upp ibland och njuta här och nu. Kraven ställer man ju oftast själv... Men vad gör det om det inte blir dammat just idag? Och inte måste man ha hembakt i frysen. Det finns de som lever på att sälja både kakor och bröd :-) Ni har ju förresten ett fint konditori i Mullsjö...
    Dit kan man ju gå och njuta!
    Kram!

    SvaraRadera