Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 29 juli 2011

Nu har även jag drabbats

 Igår ägnade vi, jag och min svägerska, några timmar till att gjuta betong!
Jag började både stort och smått, så kul men kräver lite övning.
Svägerskan gjorde "fotplattor". 
Jag provade att gjuta i en blomkruka. Inte så smart kanske. 
Den krukan måste jag nog slå sönder för att få ut "skålen". 
Jaja... man lär sig hela tiden.

En skål gjorde jag i ett blomfat, pusselbitarna använde jag en silikonform till (det var perfekt) och så blev det en bordsskiva med mosaik. Tyvärr kom det en del "betong" under bitarna, hoppas det går att fixa till.
Har tänkt använda ett symaskinsunderrede att lägga skivan på.

Lagom till lunchen fick vi besök från norr.
På eftermiddagen blev det en utflykt till Jära vattensåg.

Det fanns även en hyvel som drevs med vattenkraft. Där tillverkade man takspån.
Tänk vad man kan använda vatten till.

Nu ska jag se om jag fixa till bordsskivan.
Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du gjutit... Pusselbitarna var häftiga. Vart hittar man sådana formar??? Ha det riktigt gott, nu är det inte så länge kvar innan vi ses på jobbet... Tiden går så fort...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja visst är det roligt att gjuta betong!!
    Fina saker du gjort.
    Hoppas att du haft en bra sommar och är laddad inför hösten. Ha det såå bra.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Den där bordsskivan får jag göra om eller så får jag använda baksidan. Mosaiken funkade inte... Hädanefter ska jag bara gjuta i trä- eller plastformar.

    SvaraRadera
  4. Vad kreativ du är! Var hittar man Jära vattensåg?

    SvaraRadera