Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 12 juli 2011

Tankar vid dammen

Har varit i trädgården idag det är så skönt  när det är så där lagom temperatur. Nåväl hade tänkt var klar till kl 8... allsången du vet, men så fastnade jag vid dammen.
Det plaskade till ..."min" groda brukar gömma sig när jag kommer. Jag plockade upp håven som låg kvar sedan igår.
När jag håvar upp skräpet från dammen brukar det följa med en del sländlarver
 (heter det så?). jag brukar se till så de hamnar i dammen igen 
Idag räddade jag en slända i ett annat skede.

Så här såg den ut som jag plockade jag upp ur idag. Här torkar den sina vingar.
Efter en timme hängde den fortfarande kvar. 
Jag funderade på om det var början eller slutet av sländans liv.
Tänk dig att leva bara en dag... vad skulle man göra då?
Är det verkligen så att den bara lever en dag?
Hur vet man det? 

Visst är det fascinerande med naturen!
Det är så kul att försöka fånga ögonblick med en kamera.
Här lyckades jag fånga ett ögonblick!

Lycka till med att fånga ögonblick!

1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Det låter verkligen som du njuter av ledigheten. Visst är det härligt när man bara kan sitta ner och fundera över olika saker.
    ha det så bra.
    Kram Camilla

    SvaraRadera