Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 27 juli 2011

Att njuta

Vad är det att njuta?
Jag har just njutit av en stilla båttur på vår sjö. Vattnet låg som en spegel och båten bara gled fram utan ansträngning med hjälp av en elmotor. Vi kunde höra stilla vågskvalp och känna en svag doft av tjära.
Nu sitter jag här och ser skymningen falla över sjön. Tänk vad jag är priviligerad som kan följa årets växlingar vid en sjö.

Ida spanar mot land.

Igår hälsade jag på en gammal god vän som jag inte hade träffat på länge. Det kändes så konstigt för det var som om vi kunde fortsätta där vi slutade. Vi har inte träffats på riktigt på många år men vi  har chattat en del. Det finns vissa fördelar med internet och allt det där. Hon har köpt ett torp och kan nu njuta av den vackra härliga natur som Gud har gett oss. 

Idag har jag varit stan med en god vän, vi strosade runt i affärer och åt en god lunch tillsammans. Att vara med en vän kan också vara ett sätt att njuta.
Nu väntar några blommor på att få komma i en ny kruka med lite ny jord och jag är sugen på lite te.Dags att ta en paus i skrivandet och njuta av jord under naglarna och sedan en god kopp te. 

Ha det gott och NJUT av ögonblick som blir minnen. 
Alla minnnen blir ett liv!


2 kommentarer:

  1. En underbar bild, och jag har sagt det förut och säger det igen: Vad jag tycker om att läsa din blogg.Du skriver så vackert och tänkvärt. =)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående "skrivare"... Du skriver väldigt tänkvärda ord. Vill sågärna njuta av mitt lilla barnbarn, men har ännu ej fått träffa honom =( Ha det riktigt gott, Kram!

    SvaraRadera