Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 7 juli 2011

Torsdag

Igår var jag på Musik i sommarkväll med LeWe -kvartetten de var så duktiga både på sång och spel. Prästen hade en fin andakt också. han läste en berättelse om en "ful"skulpur. Inuti den fanns en Kristusstaty av guld.
Vad kan man lära av detta?
Det som inte ser så märkvärdigt ut kan innehålla något vackert eller värdefullt.
Jesus finns fast han kanske inte alltid syns... så tror jag i allafall.

Igår blev det en del tvätt av det vita staketet. 
Visst är det vackert med vitt men det måste underhållas!
Nu behöver det målas också.


I vår trädgård har vi fått ett nytt "brunnslock"!

Bytte ut mina penséer häromdagen. Jag hittade ingen stor plastpåse.
Jag la en vanlig plastpåse i botten och sedan planterade jag i en Coop- papperskasse.
Ska bli kul att se hur länge det funkar.

Jag har varit på några loppisar och fyllt på korg förrådet.
Ida blev nyfiken och ville vara med på bild.

Jag visar ofta detaljer på bloggen. 
Att ta "helbilder" är svårt och blir ofta rörigt.
Kanske fler tänker/tycker så.

 Nu ska jag se om det har torkat upp i gräset 
så jag kan fortsätta med trädgårdsarbetet.



1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för att du gjorde mig uppmärksam på att jag stavat fel i rubriken.
    Vilka underbara korgar, som du vet älskar jag korgar.
    Jag förstår att du läst min blogg.Men visst är det roligt att ibland se helheten.
    Ha det sååå bra.
    Kram Camilla

    SvaraRadera