Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 5 augusti 2011

Hemlängtan...

Får du hemlängtan ibland?
Denna vecka har varit intensiv. Jag har haft barnbarnen här 4 dagar när mamma har jobbat. Sedan gjorde jag en avstickare till London för att hämta mitt tredje barnbarn som är här nu. Vi har njutit av sol och bad. Att komma till Sverige och få njuta av sol och bad (mormor, morfar, kusiner mfl) är ju en förmån men när man pratar med mamma och pappa är det inte så konstigt att man längtar nån annanstans.

Visst är det skönt att komma bort och se sig omkring och se annat. Men att sedan komma hem är härligt.

Igår gjorde jag betong med mina tre barnbarn.
Theos blev så här fin med ljus och rosor från trädgården.

Sommaren rullar på och snart ar det dags att komma tillbaka även till jobbet. 
Hoppas det blir som att komma "hem".
Inte riktigt jämförbart kanske 
men nya utmaningar blir det och det kan var roligt och inspirerande.

Ha det gott!


1 kommentar:

  1. Hej Ellinor! Visst är det tacksamt att gjuta betong med barn. Det är knappt det kan bli fel. Jag kör betong nu med alla mina 4:or, 5:or och 6:or och de tycker det är såå roligt. Jag med :) Hppas allt är bra med dig och resten av styrkan i Bberg. Jag saknar er!! Har ju börjat jobba nu igen. Kidsen har börjat förskolan och Thilda tycker det är sååå roligt. När jag frågar henne vad hon gjort på dagis svarar hon "pussats och kramats", hon är för goer! Och Gabbe har blivit en rikigt viljestark kille som just nu är extremt pappig. Det räckte att jag jobbade i 2 dagar, haha! Hade bäst och hälsa alla! Kramar

    SvaraRadera