Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 13 mars 2011

Söndagskvällstankar

Imorgon blir det ingen måndagsblogg, jag ska nämligen jobba.
Det är mycket på gång i skolans värld och en studiedag bör man inte missa tycker vissa...

Nu vet jag varför det har varit så svårt att skriva rätt med mobilen.
Den var inställd på NORSKT tangentbord.

Idag fick vi njuta av flera barn. Vi var på tillsammansgudstjänst i kyrkan och barnkörerna sjöng. Jag tror att Theo och Elsa också gillade att vara med oss. Temat för gudstjänsten kändes bra och några av mina favoritsånger fanns med: "Du vet väl om att du är värdefull" och "Jag vill ge dig o Herre min lovsång".
Efter fikat tog vi en tur till staden. Parketten räckte inte riktigt.

En annan reflektion:
Tänk vad vi har det bra här. Lugnt och tryggt...inga jordbävningar eller tsunamis.
Man kanske borde hålla sig här hemma och inte ut och resa i världen.
Nej lite måste man våga...
Men jag lider med dem som har det svårt.

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som du har många kloka tankar.
    Visst har vi det bra.
    Men tyvärr finns också mycket som är tragiskt i vårt land.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Så sant Camilla. Livet kan vara tufft här också. Men när man ser och hör från alla katastrofer känner man att vi ändå är priviligerade. Kram

    SvaraRadera