Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 27 mars 2011

Söndagskväll

Så var det redan kväll... den kom fort idag.
Sommartid nu och jag hoppas det kommer varmare vindar snart.
Idag var vi i kyrkan och hörde på en härlig präst, Carl-Erik Sahlberg. Han jobbar i Clara församling i Stockholm och kallar sig för diakonal präst. Han hade mycket tankvärt att säga. Det är härligt att få gå till kyrkan och ladda upp. Just nu behöver jag det. Ibland funderar man  på om man är där man ska vara i livet. Men det är ju där man är....så det är väl bara att "gilla läget". Nej egentligen inte...det uttrycket är väl inget vidare egentligen. För ett tag sedan så var det en som sa till mig att han inte gillade det uttrycket. För vissa saker ska man inte "tolerera". Det har ju blivit ett poppisuttryck men vad står uttrycket för egentligen? Ja det tål att tänka på.
Dags för lite bilder ... ord kan det bli för mycket av ibland.

Det här bokmärket får symbolisera lite av helgens tankar. 
"Gud låt mig få bli det du ämnat mig till"
Vår Bröllopsbibel finns under.

 Lite vårblommor från trädgården.
Lite tulpaner på soffbordet och så en av mina änglar.

Jag fick lite städmani igår när solen sken. Den vita duken åkte av bordet och bordet fick sig en rejäl avtorkning med såpflingor. Men det blev lite torrt så det får nog bli lite olja på bordet också.
Den fina blomman fick jag som ett välkommen när jag gick med i Naturskyddsföreningens styrelse för några veckor sedan. 
Man måste ju prova lite nya uppdrag.

Efter gudstjänsten tog vi oss en rejäl promenad med Ida. vi passerade denna timmerhög. Visst luktar det härligt med nyavverkat timmer. Vägarna var lite leriga och det blåste rejält.
 
Nu är snön borta i trädgården och snart är det dags att ta itu med trädgården och dammen.

Efterrätten idag hämtade jag från Passion 4 baking.
En smaskig kladdkaka med after eight.

Nu är det dags för lite kvällste.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar