Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 19 mars 2011

Lördag


28 grader varmt...
Ja inte här precis men jag pratade just med sonen i Florida. Låter härligt.
Nåja det var i alla fall en solig dag idag. I torsdags när jag åkte från jobbet trodde jag att våren kommit. Jag såg min första trana och den brukar ju vara ett tecken på att våren har kommit. I fredags morse var det snö igen. Mannen i mitt liv sa att jag skulle skotta  innan jag åkte till jobbet. Han var tvungen att ge sig iväg för att röja snö på sitt jobb. Sagt och gjort... men jag skottade bara lite lätt på garageuppfarten. När jag kom ut på vägen körde jag fast eller åtminstone nästan. Det tog fem långa minuter innan jag lyckades komma iväg.

På kvällen var det dags för kalas igen. Elsa och hennes pappa slog ihop sina kalas.
Sandra hade gjort en fantastiskt god tårta. Fast först blev det goda mackor.

Receptet finns på passion4baking

Elsa hade önskat sig fyra Hello Kitty. Jag gjorde en som var ätbar.
Här kollar PRINSESSAN in ett Hello Kitty spel

Den här "Kittyn" var väldigt trovärdig.
Ida var verkligen fundersam.
Idag har vi fortsatt renoveringen. Nu har alla gamla garderober från 80-talet åkt ut och ersatts med nya från Ikea. Golvet är "halvfärdigt". 
Några timmar har vi ägnat åt att få igång TVn. Vi har digitaltv och igår "frös" bilden. Jag chattade med Telia och provade med reset, reboot och omstart men...inte förrän mannen kom med en ny sladd fick vi igång TVn igen. Kvällen räddad! Det är skönt att sjunka ner i soffan och bara koppla av och kolla om man är lika smart som en femteklassare (ny serie med Lasse Kronér). Senare kom vi på att vi hade missat körslaget...

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Full rulle hemma hos er förstår jag...
    Vi såg på Körslaget, jag tycker det är ett härligt program. Att se glädjen som det faktiskt är att sjunga i kör och att lyssna på en del riktigt duktiga körer. I fredags började Så ska det låta, också en favorit tycker jag. Ang. min dotter så är hon 20 år. Ungt för att bli mamma kan man tycka. Men jag tror att hon efter allt jobbigt, har ett behov att ha sitt eget liv, sin egen familj och har man mist ett barn så tror jag att man inte kan släppa tanken på barn. Jag hoppas bara att allt ska gå bra och att allt ska lösa sig. Att en person kan påverka flera liv så mycket är hemskt. Apropå mina tankar om vad som är meningen med allt som sker så funderar man ju hur en människa kan få hålla på att skada andra (numera "bara" psykiskt) utan att på något sätt åka dit... Njut av din familj och ha det riktigt gott, Kram!

    SvaraRadera
  2. Den där HelloKitty-tårtan hade min Thilda ääälskat! Det får bli till 3-årsdagen :) Nu ska jag in och kolla på baksidan du tipsade om. Kraam

    SvaraRadera