Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 25 mars 2011

Fredagskväll på Sjövägen

Så var det fredag igen.
Det blev våfflor till eftermiddagskaffet
och sedan kom den sista parketten på plats.
Men vad gör man sen? ojoj... hur ska vi ha't?

Tulpanerna är i vasen så nu är det helg. Jag är nog lite tvärtom, Blommorna kommer på plats före städningen. Men man vet liksom inte riktigt var man ska börja när det är omflyttat och instuvat lite överallt. Jag få väl ta fram dammsugaren imorgon igen. (Ta fram....den står redan framme) och tvätten är visst inte struken på ett tag.

Vi tar kvällen nu. När vi renoverade vårt hus för 30 år sen jobbade vi dygnet runt (nästan) men nu finns det liksom ingen anledning att stressa. Det är ju bara vi två i huset, ja och så Ida förstås.

Det får bli en enkel äggmacka ikväll. Vi lyxade till det med tre små rätter i onsdags, vi har fått ett nytt hämtställe som säljer Thaimat. Det var mums.

Nästa gång jag skriver hoppas jag att jag får med lite vårbilder.
Snön är nästan borta och vårblommorna är på G.
Ha det gott...tills vi ses igen
Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar