Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 12 mars 2011

Leksak for vuxna

Får lägga min nya leksak åt sidan. Att uppdatera bloggen , lägga in bilder och skriva inlägg var alldeles för knöligt. Har nämligen skaffat mig en sk smartphone, Androidmobil märke HTC. En vän översatta förkortningen med Hemmets Trygga Cell... kanske inte så dumt men stämmer rätt dåligt med det ändamål man har den till.
Bilderna kommer från den. Den som finns i detta inlägg skickade jag med bluetooth-
Min kollega ville att jag skulle lägga in lite före-bilder (inte så uppskattat av alla kan jag bara tillägga) alltså före renovering. Ok tänkte jag, fast det lär nog dröja med bilder från färdigrenoverat. Vi har nämligen en tendens att påbörja på flera ställen innan det blir helt klart.

Vår tillfälliga bokhylla har hamnat i sovrummet
Att renovera hemma hos oss blir rätt rörigt. Böckerna och skivorna i bokhyllan har hamnat på golvet i sovrummet eftersom vi ska lägga nytt golv. Garderoberna ska rivas ut men de nya har inte kommit på plats så just nu har vi dubbelt upp med garderober. För en stund sedan konstaterade vi att vi kanske inte skulle göra riktigt som vi hade tänkt från början. Det är tur att man inte har för bråttom. Fördelen med sådan här "rockader"  (heter det så? får kolla upp....) är att man kan passa på att rensa och så blir det ordentligt städat också. Ska bli spännande att se om vi kan hålla vår tidsplan (och den tänker jag inte röja här).
Vi har fler projekt som väntar:hallgolvet och den nya tvättstugan. Snart är det vår och då vill man ju vara ute.
Fick en katalog med växter igår oj ... jag läääängtar! 
Nu hör jag dammsugaren på övervåningen kanske borde jag hjälpa till...


2 kommentarer:

  1. Lycka till med renoveringen-kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst är det härligt med projekt. Jag gillar det, men inte min man. Ska bli spännande att få se det färdiga resultatet. Ha det nu så bra.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera