Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 12 februari 2011

Lördag i Stockholm med möbelmässa, hotell och vinterpromenad

Kunde inte låta bli att tänka på min arbetsplats för 14 år sedan.
Vi drömde om att göra ett loftrum i vår  samlingssal.
När vi kom tillbaka till hotellet var Ida nöjd.
Tidningar fick vi med oss så kvällen är räddad.
Vid Skeppsholmen fanns dessa båtar.
Ibland får båtarna tydligen ligga kvar i vattnet på vintern.
Verkar inte så bra för alla båtar.
På väg tillbaka från vår vinterpromenad på Skeppsholmen tog jag detta kort.
Ida väntar på mig...
Ernst får avsluta bilderna från dagen. Vi lyssnade på honom på Möbelmässan. Jag tycker han har mycket tänkvärt att säga. Vi ska inreda våra hem för att leva i inte för att visa upp. Det ska fungera för dem som bor där. Det viktigast i inredningen är du själv.
"En välkomnande kram till gästerna kan få dem att inte se röran i din hall".
Vid vår promenad i ett kallt och vintrigt Stockholm så inser vi att det är inte lätt att röja snö i en storstad.
Nu ska vi snart se kvällens melodifestival,

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken mysig dag, blir lite avundsjuk. Visst är det mysigt att komma upp till huvudstaden.
    Ha ett skönt lov.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera