Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 2 februari 2011

Listor

 Grönt är skönt ... och mossa också! 


För att få saker gjorda kan det vara bra att göra listor.
Jag brukar ofta göra det  när det är mycket som ska göras
eller som jag vill hinna med.
Det finns ett annat skäl också. 
Om man skriver en lista och sedan bockar av det man har gjort 
så kan man se att man faktiskt har gjort något. 
Ibland har jag roat mig med att se vad jag har gjort under en dag. 
Den listan kan också bli lång ibland.


Ny lista:
pröva mina nya symaskiner
montera garderober
borsta Idas tänder
Idarundor
Plantera om blommor
läsa
göra en  fotobok
träna quigong
baka
sortera och slänga papper 
mmmmmmmmm
Skulle kunna bli en längre lista
men nu måste jag nog tänka på att det är en arbetsdag imorgon.

Glömde berätta om att jag var på info om ett kommande event här i byn
synd att man inte kan engagera sig på heltid...
men jag har ju ett jobba att sköta.
Idag firade vi födelsedag utan födelsedagsbarn
(wienerbröd och tårta från Lands)
...inte så ovanligt här hos oss
Godnatt!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Visst är det väldigt bra med listor både hemma och på jobbet.
    Ha en trevlig helg!
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera