Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 26 februari 2011

Lördag, hemma, med tillbakablickar

Bilden är tagen på Hornimans museum, jag gillar ju vatten och dammar.
Jag tyckte denna bild blev fin.


Ligger i sängen och försöker sammanfatta de senaste dagarna. Önskar så att jag hade ett trollspö det är en hel del jag borde göra istället för att halvligga här och skriva funderingar. Jag är rätt förkyld så jag har inte mycket ork att göra något heller.
Det är så mycket jag skulle vilja berätta. 
Inatt var det trångt i sängen. Barnbarnen var här i natt och i går kväll. Det blev fredagsmys i soffan och där somnade de.
Resan till England/London var givande och intensiv. Det började med att dotra blev överraskad...hon hade väntat mig på en dag senare.
Jag tror jag berättar med bilder istället
För att besöka skolan var jag tvungen att bära denna och både skriva in när jag kom och när jag gick.

Jag fick läsa för dessa 4-5 åringar, Uppskattat både för dem och mig tror jag.

Våren har kommit lite längre i London.


Favoritställe i Peckham.

Blomsterhörna med "tomten Helmer" från Sverige.

Dressingrum i vardagsrummet.

Gardin från Sverige på plats, kanske lite mörk bild.
Lite roliga mobiler fyller också upp i fönstret.

På fredagskvällen var jag på föreställning på Stratford circus,
Human document. wow!!! human document

På lördagen var det dags för rysk balett, ja i alla fall början till  balett.


Tjusig paviljong vid Hornimans museum.

En av byggnaderna har ett fint grästak.

Förra året fick de trevliga grannarna på Stanbury road pris för en vacker trädgård.


Måndagens hemresa gick via Gatwick som omväxling.
Brukar oftast resa med Ryan air men då får man åka så tidigt på morgonen.
I och för sig hade jag kanske tjänat 500 på det.

Det var var min tredje resa till London på ett år.
Nu hoppas jag att dottern med barn kommer hem snart.
De behöver få andas frisk luft

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad mysigt du haft i London. Blir lite avundsjuk.
    Ha det såå bra.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera