Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 11 februari 2011

Fredag i Stockholm

Sitter på Stockholm Hotel Lindhagen på Kungsholmen. Mannen i mitt liv har intagit horisontalläge på sängen. Efter en tuff körning är han väl värd det. Planen var att besöka Möbelmässan idag men resan tog lite väl lång tid så när vi  började närma oss Storstan bestämde vi att vi tar en skön em-kväll på hotellet istället. Möbelmässan finns kvar imorgon. Det innebär visserligen att det inte blir så mycket shopping på stan men det är väl lika bra det jag ska ju vidare till en annan huvudstad om några dagar.
Det var tvärstopp på E4:an i drygt en timme. Vädret var rätt snöigt bitvis. På resan besökte vi Ikea i Linköping dit kom strax före 11 och lunchen började serveras kl 11 så där tog vi frukost. 
Bilden är tagen av Maria på bloggen saltpeppar (OBS jag har fått tillstånd att använda bilden)
När vi närmade oss Järna och det gick segt på vägen svängde vi av till Saltå kvarn där det fanns en butik och ett café. Där åt vi en härlig skinkpaj med spännande morots och kålsallad. Här hade jag tänkt sätta in några fina bilder men jag tog inga egna men det finns på en fin blogg Salt och peppar, där finns också många recept. bilderna från butiken är från augusti 2010.

Kanske kan det bli några bilder från mässan en annan dag.
ha det gott alla ...det ska jag

1 kommentar:

  1. Så härligt att mysa på hotell med sin käresta när snön yr utanför. Kämpigt att köra kan jag tro men då får ni njuta än mer när ni nu väl är framme... Spännande med möbelmässa. Hoppas att ni får en härlig helg i storstaden och att hemresan går bra. Kram Camilla!

    SvaraRadera