Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 1 november 2010

Igår var vi på söndagsutflykt.
Vi hamnade i Varnhem
och eftersom vi var hungriga gick vi in på caféet.
Där hittade vi detta underbara bord och en härlig miljö.

Vi åt vår söndagslunch - fisksoppa...den var helt ljuvlig.
Efter det blev det en god chokladkaka med grädde
och så kaffe förstås.


Idag har jag haft en dag med härlig dag med en prickig Theo (vattenkoppor).
Vi började med frukost sedan blev det blomvattning. Jag har hittat min nisch ... orkidéer. De blommar om och jag blir så lycklig när jag ser att de kommer igen. Just nu har jag tio stycken och det är fyra som blommar och tre som har knoppar. Så fast några ser tråkiga ut får de vara kvar. Sedan fick jag hjälp att måla kökspanelen.
Vid förmiddagsfikat hade vi matte på köksbordet. Han kan nästan räkna till 100 (med viss hjälp). Vi hade stor hjälp av almanackan som hängde på väggen. Jag försökte lära honom tiotalen. Sedan tittade Theo på Asterix och jag målade vidare.

Efter lunchen, det blev raggmunk, var det dags att hämta Elsa.

Imorgon ska jag gå till dem för Elsa hade feber ikväll.
Vi har redan bestämt att vi ska titta på Upp!
Men nu ska jag sova en stund så jag orkar upp.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Oooh nu kan jag kommentera!! :) Jag tänkte på dig häromdagen Ellinor, när jag såg de designade brandfiltarna. Kommer du ihåg att vi pratade om det förra vintern du o jag? Vi kunde inte komma på vart de fanns, för du hade sett nån snygg i svart o vitt. När jag målar vitt kör jag alltid 2 lager spärrfärg först. Jag inbillar mig att det kanske stoppar upp det gula från trät att tränga igenom, i alla fall stå emot ett tag :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Jag visste inte att du var så duktig på orkidéer. Mysig söndagsutflykt. Det där ekbordet skulle jag inte tacka nej till. Ha ett fortsatt bra lov, visst är det skönt att bara gå hemma och ta dagen som den kommer. Jag kan nästan inte förstå att jag verkligen är ledig.
    Kram Camilla

    SvaraRadera