Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 28 november 2010


Vårt hus i vinterskrud och det är bara november...
Idag var det en härlig adventsgudstjänst i Missionskyrkan.
Det var bara sååå roligt att sjunga med alla. Vi sjöng de traditionella sångerna
och så vår egen traditionella som gör att jag nästan ryser och gråter varje gång,
"Ljuset skall segra" av vår egen Pär.
Tack för alla fina sånger som du skriver, eller har skrivit!

När jag äntligen kom hem fick jag ett härligt mottagande av Ida,
hon hade fått vara hemma själv i nästan 4 timmar
(mannen i mitt liv var ute och körde snö så Mullsjöborna
kan gå på gångvägarna utan att bli alltför snöiga).
Efter vår korta promenad hade Ida bråttom in.

Hon la sig sedan skönt tillrätta i soffan och drömde kanske om förra nattens äventyr.
Det är ju adventstider och vi drack lite glögg igår.
Muggarna och skålen med mandel och russin fick stå kvar på köksbänken.
I morse låg skålen på skinnet framför kakelugnen, TOM!
Inte visste jag att hon gillade mandel och russin.
För ett tag sedan gjorde hon samma sak med skinka och ost
men det är ju mer naturligt, eller hur.
hej svejs...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilket fint hus du har!! Och vilken fin entré. Varför har du inte sagt att du bor sååå fint!
    Jag får nog göra ett studiebesök.
    Kram Camilla

    SvaraRadera