Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 16 november 2010

Lite mörk bild på ett av mina bidrag till helgens Julmarknad
(lite finputs kvar).

I söndags när jag satt i kyrkan och lyssnade på inspiration från
SAMhjälpen och Ingemar Olsson funderade jag en del....
Egentligen lever jag tre liv. Familjen, jobbet och fritiden med olika intressen.
Vilket kommer först i prioritering?
Jag har ju varit hemma lite extra den senaste tiden pga barnbarnens vattenkoppor,
kanske är det därför som dessa funderingar kommer. Det gäller att räcka till för alla.
Det är nog ett av mina dilemman. Jag vill så mycket...
Tyvärr räcker inte tiden och orken till alla gånger.

Just nu är det mycket som måste göras på jobbet och då har jag lovat göra en hel del på min fritid. Inte tänkte jag på det i januari när jag lovade vara med i kommittén för vår julmarknad, precis i samtalstiderna. Men jag ska nog klara av dem också.
Advent och jul här hemma blir det ändå.
Denna underbara tid som tyvärr alltid blir så full av aktivitet
att man inte hinner njuta alla gånger.
Men det ska jag göra i år.

För en stund sedan kom jag från sångövning inför advent, det är så roligt!
Hoppas jag orkar med julkören också i år.
Det är konserter i julveckan där olika körer och musikskolan är med.
Det är mycket roligare att vara med och sjunga än att bara lyssna.
Men det kräver en del tid att öva också.

Nu är det läggdags vi ses...

Gonatt...


1 kommentar:

  1. Hej!
    Det var många tankar!!
    Din julbock är såå fin, vad duktig du är:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera