Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 15 november 2010

Måndag igen...

Inne på min fjärde dag hemma. Ja hemma och hemma är väl inte riktigt hela sanningen. Men jag har inte varit på jobbet sedan i torsdags. I fredags tog jag ledigt för att vara hemma med Elsa som har fått vattenkoppor. Det blev en dag med lek och jobb på datorn.

Helgen blev full av aktivitet.

En liten resumé:

Lördag morgon...Kvinnofrukost i missionskyrkan med Jeanette Alfredsson. Hon berättade om sin uppväxt i en missbrukarfamilj. Verkligen tänkvärt! Vad gömmer sig bakom alla fasader?

Sen var det dags att ta itu med alla helgens projekt...trodde jag.
När jag kom hem var dörren låst. Nyckeln som grannen brukar ha låg inlåst i vårt hus. Åkte till"farmor" ingen make där...han var på väg till stan. Jag åkte till S. hon har nyckel. S. och nycklarna var i Tyskland på dagsutflykt. Det fick bli en tur till vår secondhand i Mullsjö (länken verkar inte funkadet blev en liten present till min kollega och en bok som kan vara bra att ha. Det blev några minuters prat också. Jag skyndade vidare till färghandeln, min vita panellack är slut. När jag kom hem var mannen tillbaka från stan med inköpet av laminatgolv. Det trodde jag aldrig skulle komma in i vårt hus.
Men det kommer bli snyggt i vår hall. Klinkersen behöver verkligen bytas ut. Panelen behöver också målas. Ojoj... bara nya projekt hela tiden. Men det är kul.
Tack för din inspiration Camilla.

Jag åtekommer med min dagbok från helgen. Elsa vill leka nu.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Vad roligt att jag inspirerar dig:)
    Jag vill också dra igång något större projekt. Tyvärr är inte maken med på det :(
    Hoppas att du har en bra lördag.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Länken verkar inte funka...och golvet ligger fortfarande i garaget.

    SvaraRadera