Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 22 november 2010

Måndag och det är alldeles vitt utanför.
Igår var det en lugn hemma-dag, bilden är från vårt em-kaffe.
Efter två intensiva dagar i kyrkan var det skönt att ta det lugnt och "softa",
som en del brukar säga.
Mannen i mitt liv fick ryggskott i lördags och kunde inte vara med.
Annars var julmarknaden en intensiv och rolig dag.
Rosen på bordet är ett tack för min insats i kommittén.
Ljuset är en lott som tyvärr inte blev någon ljuskrona.

Idag skulle jag göra mycket hemma hade jag tänkt men min bok
av Nora Roberts har fångat mig så jag ligger efter i min planering
(vilket inte är så ovanligt).

Pratade med mina två londonbarn igår och det blir ingen hemresa till jul.
Det är konstigt att det ska kännas så att man blir "ledsen i ögat".
Varför är det så speciellt med jul?
Man kan ju träffas och ha det lika gott andra dagar.

Nu är det dags för en promenad i snön.
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. hej! roligt att du bloggar! hur leker livet i mullsjö nu för tiden? Vi har lite längtan tillbaka till trakterna... vi får väl se till våren ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Låter skönt att bara ta det lugnt och läsa en god bok! När jag tittade på din blogg så var det första jag läste, vitt! Oh tänkte jag, hon har målat, vad roligt. När jag sedan läste vidare såg jag att det handlade om snö, det är det enda vita jag inte tycker om.
    Hoppas att resan gick bra hem till Mullsjö.
    Kram Camilla

    SvaraRadera