Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 29 oktober 2012

Storm på väg...

ja kanske inte riktigt som i USA. Nej det är det nog långt ifrån. Vi lever tryggt i i lilla Mullsjö. Lite för tryggt kanske.

Häromdagen när jag loggade in på Lottas-trädgård undrade hon över hur soffbordet såg ut hos oss läsare,
Jag svarade ärligt:

På mitt soffbord ligger TVkontrollen, hörlurar, asken med byggklossar (från barnbarnens senaste besök)
den fina lilla vita duken och så mitt fina betongfat med ett ljus. Dags för lite röjstädning.

Idag ser det ut så här:

Kollegieblocket med anteckningarna till jobbet 
som nu finns dokumenterade på datorn, 
stickningen som jag började på igår och så boken jag läser, "Morgon i Jenin". 
Lite annat än mina deckare som jag brukar läsa. 
På baksidan står det:
Morgon i Jenin är är Amals dramatiska berättelse om den palestinska släkten Abulhejas skiftande levnadsöden och en hyllning till den besynnerligt starka, 
men ordlösa kärlek, som får släkten att hålla ihop under fyra generationer 
trots svåra umbäranden och förluster.

Nu blir det en stund i skönaste fåtöljen innan lunch 
och sedan blir det massage för mina onda axlar.
(Fast det är mycket bättre nu).

Ha en bra dag och sköt om dig.
Och går du ut så klä dig för regn och rusk!

1 kommentar:

  1. Oj, oj... Vårt soffbord är belamrat med datagrejer och papper just nu. Någonstans där under ligger tv-kontrollen =) Har haft godingen Leon här i helgen och då får allt annat stå tillbaka. Barnbarn är verkligen livet efterrätt. Men jag får väl ta tag i städningen för snart ska vi ha kalas här då Anton fyller 9 år nu i november. Lite bakning ska också bli av. Ha det gott, Kram Camilla!

    SvaraRadera