Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 14 oktober 2012

Oväntat besök...

...var temat för dagens gudstjänst. Det var en fantastiskt gudstjänst som var i form av drama.Andreas Sköldmark gjorde en fantastisk "monolog" med inslag av sång från Rosie. 
Hur skulle man reagera om Jesus kom och var med i vår verksamhet 
synligt som en riktig person? 
Det var mycket som var tänkvärt. Hur skulle jag reagera? vem skulle jag vara?
Jag tror ju att han är med oss redan men ändå ... det blev så påtagligt idag. 
Satsar vi alltid rätt i kyrkan eller är det mest prat???

Lånade denna bild på bloggen Berättardags
Stämmer innehållet med etiketten 
som någon skrev på sin blogg.
Ja det önskar jag verkligen.

Ha en skön vecka!
Ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Det är bra att tänka till ibland. Oftast firar vi nog gudstjänst utan att riktigt tro att huvudpersonen är där.

    SvaraRadera