Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 1 april 2012

Och julen vara än till påska...


Söndagens fm fika innehöll något som vi hittade längst ner i frysen
lussekatter...
Men det blev lite påskgodis också i mitt fina fabergéägg.
Smothie till barnen och lite tussilago som dekoration.



Ida njuter av lite sol i det kyliga aprilvädret.



Häromdagen fick jag en kommentar om min tomma bok med Tänkvärt.
Men igår blev det en del eget tänkvärt.
Våren är en härlig tid men ändå känner jag mig lite nedtyngd.

Det blev en hel sida med funderingar om detta igår. Vad är det som händer egentligen? Är det kraven att prestera som tynger eller kraven att göra bra ifrån sig när man ska granskas? Fast det är väl samma sak egentligen?!

Förra helgen tog jag detta kort men det kom visst inte med i mitt inlägg.
Jag har laddat min korg med påskägg.
Till nästa helg ska äggen fyllas och hamna hos barnbarnen.

Nu är det dags att tänka framåt igen.
Några dagars arbete innan det är dags för påsklov!
Denna vecka ska bli spännande.
Påsktema och avslutning på vårt arbete om medeltiden.

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Så härligt med påsklov =)
    Vi kommer att kunna ta ledigt någon dag var på fritids då vi inte har så många barn.
    Kram!

    SvaraRadera