Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 26 april 2012

Mulet...

ute idag. Min fjärde x-dag hemma
bilden har jag lånat på http://ninasskrivarlya.blogspot.se/


Igår var jag på vårt äldreboendet i här i byn. Det kan inte vara lätt att bli gammal. Att besöka gamla är värdefullt. Önskar att jag ska känna mig tacksam när det blir min tur.
Vi har så mycket att vara tacksamma för men om kropppen inte orkar riktigt vad ska man göra då?
Jag minns min mamma med tacksamhet och lite sorg. 
Tacksamhet - för den hon var. 
Sorg - för att den sista tiden blev så svår och att hon var så långt borta från mig.
Min andra stora sorg är min pappa som jag aldrig lärde känna ordentligt. 
Han togs ifrån mig när jag var 14 år.

Ibland undrar jag hur han har det ... kan han följa mitt liv eller...
Jag tror vi kommer mötas en dag!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i dina tankar...
    Tror att din pappa kunnat följa dig genom livet och med glädje kunnat se vad du gjort i ditt liv, vilka fina barn du fått och dina barnbarn... Tror också att våra nära och kära som lämnat detta jordeliv också vet vad vi tänker och känner. Mäktigt och stort...
    Saknar dig i skolan =)
    Kram!

    SvaraRadera