Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 6 juni 2011

Att välja

Varför denna rubrik?
Livet handlar så mycket om val. Jag funderade en del kring detta i går. Började dagen med en gudstjänst temat var Förtröstan - Förväntan.Charlie Cramer predikade och jag stod för ledningen. Vi avslutade gudstjänsten med "Må din väg gå dig till mötes och må vinden vara din vän ...". En av mina favoriter.

Söndagen avslutade vi med att se filmen Kokvinnorna. En film som kommer på Tv till hösten. Dessa kvinnor har valt ett annorlunda sätt att leva. Korna framför allt annat. Filmen var ett inslag i Mullsjö Internationella Photofestival.

Cykeltajm med Theo. Vi ska ut till Nyhem för att se filmen.

Theo hittade en kul lekplats, skulle tro att inspirationen kommer från Noas ark.

Måndag  - se vad vacker vår honungsspirea är just nu.
Förgätmigejen fick vara kvar vid den senaste gräsklippningen. 
Häcken  är grön och fin.

Tittar man lite närmare så är den i stort behov av att rensas.
Vi har funderat på att byta ut den till ett staket men just nu är den så vacker.
Tyvärr brukar den ofta få bladmögel vid tiden efter midsommar.

Förra året blev det en gång i häcken.
Vad är det för brunt?

Den här "stolen" dök upp för några dagar sedan.
Jag har inte sett någon sitta i den men visst ser det härligt ut!


Syrenen blommar vackert ... lite till.
Nu borde man fortsätta sin ledighet. Men några arbetsdagar är det kvar.

Har du vägarna förbi i sommar så är du välkommen!

Kommer du innan fredag 
så finns det många foton att titta på om du går runt sjön.

Kram 
Ellinor


1 kommentar:

  1. Härligt med alla dina bilder och tankar!
    Jag vet inte vad du tyckte om filmen men jag gillade den. Mycket humor men lite sorglig också.

    SvaraRadera