Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 6 juni 2011

Ambitioner - 6 juni

Nu blev det en sån där dag igen....
jag vill så mycket.
Jag vaknade tidigt med ambitionen att göra en del i trädgården, fixa mat, baka, njuta av vädret, gå på någon utställning, fira 6 juni, njuta av samvaron med min familj och samtidigt ta det lugnt.
Hur ska jag få allt det att gå ihop?


Hur blev det då?
En liten stund i häcken, några minuter här och där framför datorn, förmiddagskaffe med make, kusin och son, fyllt på vatten i dammen 
(passade på att rensa lite också), grattade en god vän som var på stranden,  köttfärslimpa, after eight brownies, disk 
(varför kan det aldrig få vara snyggt på diskbänken en hel dag?), 
en stund med en lyssnarbok i vilstolen och eftermiddagskaffet på altanen tillsammans med nästan hela familjen som finns i Mullsjö och så sonen förstås som är hemma några dagar till. 
Det blev inga utställningar och inte så mycket firande av 6 juni. 
Jag lämnade inte "gården" idag mer än en liten morgonpromenad med Ida.
Efter  5 dagars ledighet är det dags att ladda för några arbetsdagar. Det blir en del flyttande eftersom jag ska vara i ett annat klassrum nästa år. Men först ska vi ha lite kul innan vi tar sommarlov och semester.

Hoppas på en bra vecka både för dig och mig!
kram Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar