Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 11 april 2011

Vår måndag

Vår måndag kan betyda mycket.
Vår måndag  - min dotter med barn är hemma det blir vår dag eller - det är Vår!
har inte hunnit med bloggen i helgen så det får bli en kort sammanfattning.
Jag har valt ur några bilder.

I fredags var det min tur att bjuda på fredagsfika.
Det blev en tårta med inspiration från passionforbaking.
Jag hittade inte alla ingredienser så jag förenklade lite.
I torsdags när jag skulle fixa tårtan hade jag underhållning av hög klass. 
Lina och Iris från London kom hem och givetvis ville Sandra och barnen träffa dem. Så det var lite av kaos i mitt kök när jag skulle förbereda för fredagen. 
Sedan hade jag ett pass qigong efter det. 
Allt går!

I lördags var jag på kvinnofrukost och fick lyssna på en kvinna som varit missionär i "Indialand" det var intressant!!! vilket händelserikt liv.
Sedan blev det en tur till blomsteraffären och loppis.
Hittade inget arrangemang i butiken så jag fixade ett eget.  
Jag hittade en kopparkruka som jag planterade i. 

Blommorna levererades till vår vän Janne
som hade fest i lördags, 60 år!

 Igår tog vi en tur på falbygda... vi åkte först till Ekornavallen och studerade gravfältet där. Sedan blev det Löwingss atelje. Vi beundrade hans vackra konst. Ett besök där rekommenderas varm! Där åt vi en ljuvlig soppa med härlig sallad och bröd. Osten från Påverås var lite för god, det blev lite för mycket av det goda. Sedan hamnade vi på Atelje Grodan, Lena Holgersson gör fantastiska silhuettklippningar. Det blev några kort och en liten grönvas som fick följa med hem. vi åkte vidare till hennes far Leif Holgersson känd konstnär från Broddetorp.





Brodern till Lena, Lasse är också konstnär och har en atelje, cafe och lite loppis (fast mest nytt numera)

Sedan var det dags för målet på vår resa Trandansen vid Bjurums kyrka. Där fikade vi och tillsammans med många andra tittade vi på de fantastiska tranorna.






Under vår bilresa har Iris kommit på ett nytt projekt, hon ska starta café.
När vi kom hem gjorde vi en grönsakspaj (det blir mycket vegetariskt nu).

Idag ska fixa till en bananpaj. Dags att ta itu med dagen nu.
Solen skiner-ska putsa några fönster innan jag hämtar Theo och Elsa.
Hur ska jag hinna jobba den här veckan???


2 kommentarer:

  1. Fullt upp ser jag! Det är ju kul när det är trevliga saker :-)
    Kan känna som du skrev sist i ditt inlägg, "Hur ska jag hinna jobba den här veckan?" Är ju ledig tre förmiddagar i veckan men en förmiddag går så fort när man grejar. Har faktiskt vid ett flertal tillfällen tagit några dagars semester för att greja lite hemma, hälsa på mamma i småland eller träffa en god vän. Vansinningt att ta semester för att städa tycker många, men jag vill ha tid på mig och när man jobbar blir det oftast ett svep så man får bort det värsta...
    Apropå datorer så säljer vi allt inom data, även bärbara datorer. Hör av dig/er vad ni är intresserade av så kan ni få ett kostnadsförslag. Lämnar ett visitkort i morgon.
    Kram, Camilla!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad många roliga saker ni gjort.
    Jag måste få se en bild på soffan.
    Ha det så bra.
    Vi syns i morgon.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera