Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 25 april 2011

Påsklov

Tänk...nu är det här påsklovet slut och det är dags att summera veckan som gått.
Det får bli några bilder.


Vårt "nya" rum på övervåningen börjar bli klart. Soffan från Camilla är på plats och äntligen har gardinerna kommit som jag beställde för längesedan. 
Mammas gamla koffert får vara kvar. Där finns många gamla minnen.


Här är det mor och dotter som studerar informationen vid Ekornavallen.


Början av veckan var intensiv med flera barn i trädgården. 


Vi byggde en koja av pil får vi får se hur det blir.


Här är de lite extra fina, mina "godingar". 
Kortet togs vid dammen vid vår "lunch" på långfredagen.
Den här dagen höll de sig torra faktiskt.


Far och dotter tog en tur ner till vattnet. 
Men det blev inget bad den här gången.


Efter att vi skjutsat Lina och Iris till Säve åkte vi till Öckerö.


 Påskdagen åkte vi vidare till Gottskär och sedan till Tjolöholms slott
En bild från parken vid Tjolöholmsslott får bli min påskbild.
Sedan bar det hemåt igen till ett tomt hus.

Vilka härliga dagar vi har haft, rena sommarvärmen.
Att samla tankarna inför morgondagen och jobbet känns blandat. 
Det ska bli kul att ta tag i vissa saker och träffa barnen igen. 
Jag tror alltid att jag ska vara pigg och utvilad efter ett lov. 
På sätt och vis är man kanske det. 
Det har blivit nya intryck och händelser.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad mycket roligt ni gjort!!!
    Soffan passar verkligen in bra. Snygga gardiner, klart att du ska ha din koffert, den är jättehäftig.
    Vi syns imorgon.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Fina bilder... Härligt med vatten. Det är så rogivande tycker jag. Jag har ju inte haft påsklov så jag tar ut lite komp tisd och onsd. Får se vad det blir av dessa dagar. Har tänkt putsa fönster mm. men krafterna efter min rejäla förkylning har inte velat infinna sig så vi får se vad som blir gjort. Jag är ganska duktig på att göra ingenting så det ska nog inte gå någon nöd på mig :-)
    Ha det gott, Kram Camilla!

    SvaraRadera