Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 27 april 2011

Fagning

Vad är nu detta?
Har skaffat mig en ny uppgift. Jag har varit med och rensat/fagat på en slåtteräng som Naturskyddsföreningen har. I sommar ska ängen slås med lie. Det var en härlig kväll med fågelsång, vackra vårblommor... Tänk...liljekonvaljens knoppar var redan synliga.
Ida gillade att undersöka sorkhålen.
Det blev också en härlig fikapaus vid den fallfärdiga ladans vägg.

Väl hemma blev jag påmind om livets förgänglighet (hittade inget bättre ord).
Nu finns det inga syskon till pappa kvar. 
Min storasyster var med på begravningen och fick representera.
Visst finns det mycket som kan tynga ner...
men får man var frisk borde man vara nöjd, eller hur?!
Just nu är det mycket som rör sig i mina tankar 
inte minst det här med datorer... :-(
Nu väntar en kopp te och sängen.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Livet tar sina egna vägar minst sagt...
    Jag funderar ju mycket vad som är meningen med det som sker... Det är långt ifrån alltid man förstår, och ibland kanske man förstår först långt efteråt. Men att få vara frisk och ha sina nära och kära omkring sig är det viktigaste av allt. Då är datorer oviktiga :-)
    Ha det bra, vi ses. Kram, Camilla.L

    SvaraRadera