Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 29 december 2013

Söndagsutflykt... till Göteborg


Vår söndagsutflykt började eg igår. Vi skjutsade Emil till Säve
(Londonvännerna lockar)
och vi passade på att få en tur till Götet.


Clarion hotell som ett stort paket(vackrast på kvällen)

Vackra blommor i Palmhuset


Vacker"installation" i Palmhuset.

En vacker entré 

Butiken vid Nääs 

Ännu en bild från Nääs.

Idag lyckades min käre man få ut mig på en promenad
efter den underbara frukosten på Rica hotel No25.
Vi hamnade på Trädgårdsföreningen och i det vackra Palmhuset.
Vi tog några minuters paus efter trappan 
(min ork är inte vad den borde. 
Är det alla värktabletter eller bara efter allt "vilande"?)
 och njöt av alla palmer innan vi gick ner och fick se de vackra blommorna.

Jag hittade en fin tröja på MQ så när vi kom till Nääs idag
 så blev det ingen vacker ullkofta.
Den får jag sätta upp på önskelistan.

Trots det gråkalla vädret fick vi inspiration.
Halmhus, keramikugn, vackra saker i galleriet och gott kaffe med gott tillbehör.


När vi kom hem igen fick vi en go stund 
med våra  goa grannar i ett härligt kök.
( de hade skött om vår lilla Ida medan vi roat oss).

Tillbaka i soffan!

Ha det gott govänner!

Ps Vet inte riktigt vad som hänt med stilen ????





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar