Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 1 december 2013

Advent!

Började dagen med en promenad som aldrig hade blivit av om inte min käre man hade dragit ut mig. Lite snabb frukost och sedan en tur till kyrkan. Lite vemodigt att lämna barn och barnbarn hemma... Men man gör sina val. Jag är glad att jag valde kyrkan idag. En härlig gudstjänst med underbara sånger av Sandhems kyrkokör. En predikan om att göra gott på detta nya nådens år. Att göra rätt val i affären kan hjälpa en del som har det svårt. Det gäller att tänka till. 
Sedan blev det kyrkkaffe med möte med många goda vänner, nya och gamla.

Lite fiskgryta med underbar ostkaka som efterrätt stod på menyn idag.
Eftermiddagsfikat blev på Margaretas park. 
Sedan tog Lina och Iris tåget hem till Fredriksstad.
( igår var det bak med barnbarnen)

Eftersom det är första advent 
bör jag väl ha med en adventsljusstakestake på min sida. 



I Norge har de allt i lila på första advent 
så de två bivaxljusen som Iris och Lina hade med sig har vi också tänt idag.

Nu stundar härliga tider med ljus och ljuv musik. 
Men det gäller att inte lägga ribban för högt.
Njut och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar