Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 21 december 2013

Lördagen före jul...

 ... Och jag funderar på vad jag ska göra idag eller rättare sagt vad kan jag göra. Jag hamnade här framför "min groda". Har så många fina saker i mitt hus nu men att fota med en hand är jag inte van vid. Några blev det iallafall.

 
Blommor både färska och konstgjorda lyser upp tillvaron. 

Var en stund på jobbet igår och hämtade lite julpynt från klassrummet. Det var en konstig känsla.
När jag kom hem igen var jag helt slut. Att en bruten handled kan påverka hela kroppen var jag inte riktigt beredd på. Men det har jag verkligen fått känna av dessa veckor.

Ute blåser och regnar det och här sitter jag och tycker synd om mig själv. Egentligen har jag det riktigt bra. Jag kan inte stressa runt för att få till en lugn och skön jul. Vi har redan en liten gran som Iris klädde så fint men vi hade inget glitter. De senaste dagarna har vi bytt fot till en liten hink, kompletterat med fler kulor och idag hoppas jag få i glittret. Kulorna var gårdagens projekt,att sätta i tråd på dem var inte lätt. Jag klarade 8 själv de resterande 8 fick jag hjälp med. I vanliga fall klär jag/vi granen dagen innan. Julkrubban står också redan på plats. 
Nu dags för lite handgympa och skriva lista till familjen.

Ha det gott och njut av ledighet och alla vackra julsånger. Imorgon blir det julsånger vid krubban i Missionskyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar