Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 8 januari 2013

Markuskyrkan Björkhagen


Sist jag skrev skulle vi till huvudstaden. Vi var på bröllop i Markuskyrkan
En vacker kyrka som var precis i brudparets smak vad det gäller design. 
I kyrkan fanns tre olika julkrubbor.

vid en av krubborna fanns det en lapp, på lappen stod det:

Öppna ditt hjärta och
 tag emot julens välsignelse.

Må Kristus födas som
tro i ditt hjärta.

Må Kristus födas som
hopp i ditt hjärta.

Må Kristus födas som
kärlek i ditt hjärta.

En annan krubba nästan i fullformat.

Och så den tredje ...

Men nu till den stora händelsen
Örjan och Nina fick varandra inför prästen!


Iris fick hålla brudbuketten.
Se så det glänser!!!

Eftersom Nina kommer från Norge
var det Norgetema vid det efterföljande kaffet.

Lefsor med brunost och lefsor med lax.

Brudbuketten hade också vissa norska inslag.

Kransekakan var också med!


Denna bildvävar som fanns i kyrkan fick mig att tänka på mamma.

Senare blev det  middag på Eriks gondolen.
Gott och trevligt!
Lycka till Örjan och Nina!
och tack för att vi fick vara med på eran stora dag!


Nu har lugnet återvänt till Sjövägen och det känns tomt.

Har så många tankar och funderingar just nu men nu ska jag julstäda.
Blev inte så bra gjort före jul så jag tar det nu istället.
Hoppas på några lediga dagar så jag hinner ifatt.

Kram på er alla läsare!


1 kommentar:

  1. Bröllop är ju alltid trevligt. Det är glädje och framtidstro... Trevligt med en liten tripp till huvudstaden också kan jag tänka. Låter som att du har fullt upp trots ledigt från jobbet, när du hoppas på några lediga dagar =)
    Har ju fått lite nys på vad du har på gång under denna termin. Hoppas att du får en härlig, upplevelserik vårtermin. Kram Camilla!

    SvaraRadera