Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 15 januari 2013

Ruth-avdrag

Hejsan kära läsare!
Jag fick några hejarop på facebook angående gårdagens fråga.
Med min utrensningstakt behöver jag nog flera veckor innan jag är klar 
(med ett rum)
Nåja det slutar nog som vanligt, 
Det sista åker ner i en låda och så "tar jag det en annan gång".
Känner mig ändå rätt nöjd 
En stor sopsäck och en låda med papper har det blivit hittills.

Idag funderar jag lite på det där med Ruth-avdrag.

Jag har ju valt att vara tjänstledig från mitt jobb. 
Kanske skulle jag kunna skriva en faktura på mina hushållsnära tjänster? 
Då får ju Min käre make lite hjälp med mitt underhåll!

Vet du varför jag stavar Ruth med th? 
Jag heter faktiskt Ruth!

Ha det gott!

Dags för fika i skenet av de levande ljusen och tulpanerna från helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar