Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 27 september 2012

Dagens funderare....

Laddad för en ledig dag?
Kanske .... men listan blir alltid så lång på vad jag borde. 
Egentligen inte bara borde utan VILL.
Vilken känsla det skulle vara att tiden räckte till allt man ville 
och att det sedan blev tid över till att göra lite roligare "viljesaker". 
Jag klagar absolut inte för jag är väldigt nöjd med min tillvaro just nu. 
Känner mig behövd och även priviligerad att få en paus. 
Visserligen kostar det, dvs får inte kosta så mycket,  
man får skippa det senaste modet.

Igår hade vi uppstart på bibelssamtal i kyrkan. 
Vi gjorde en spännande sak. Vi försökte göra om budorden utan negationer.
Detta har gjorts innan och du kan läsa mer om det på  Nisse Norens sida  Brevskola för kristen tro. 

(Verkar så spännande med dessa bibelsamttal, Det blir något att kombinera med min andra kurs ojojoj jag har att göra.Borde kanske skaffa hemhjälp så jag hinner läsa allt jag vill.)

Enligt detta handlar budorden om:
DET VI SÄTTER FRÄMST I LIVET.
ATT LIVET ÄR HELIGT
VILA OCH REFLEXION. 
VÅRA NÄRA RELATIONER.
VÖRDA OCH VÅRDA LIVET.
TROHET MOT SIN PARTNER.
HEDERLIGHET I LIVET.
HUR VI TÄNKER.
ATT VARA TACKSAM FÖR DET DU HAR.
ATT VARA GLAD ÅT ANDRAS FRAMGÅNG.

På något sätt blir det annorlunda att tänka så eller hur?

Ha en riktigt skön dag, 

Nu måste jag ta tag i de mindre roliga "viljesakerna" 
men först lite kaffe.


1 kommentar:

  1. Vilka fina ord du skriver. Tiden går fort tycker jag. Det är skönt att bara arbeta 2 dagar i veckan,tror man skall hinna så mycket,men inte. Hoppas det blir bättre..Vi kanske kunde träffas någon gång i höst o njuta av ledighet tillsammans kram fr syrran

    SvaraRadera