Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 2 september 2012

Jag vill leva nära.....

... var sången som satte spår idag.

Vi har haft jubileumshelg 
och vår kör från förr sjöng några sånger tillsammans 
bl a Jag vill leva nära.... av Ingemar Olsson
Det är så roligt att sjunga när texterna berör.

Vi sjöng även Saliga visshet. 
Slutklämmen på predikan anknöt till detta
 "Var finns Saliga visshet?"
Lever jag i det? blev då min undran



En annan tanke som är viktig inte bara i en församling 
utan i livet som helhet är att vi alla behövs.
Vi har olika förmågor och gåvor
och tillsammans kan vi då göra "storverk".
Vi byggde en kyrka tillsammans!



bild på korset i kyrkan
Detta vackra kors pryder fonden i vår kyrka som invigdes för 20 år sedan.
Nu gäller det att se framåt.

Ha det gott alla 
och kom ihåg 
Du behövs med dina  förmågor!




.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar