Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 13 september 2012

Hemma igen!

... efter en rundtur i England.

Det blir inte alltid som man har tänkt men det vill gärna bli bra ändå.
Planen var att vi skulle bila hela vägen men så blev det inte. 
Vi flög till London och hyrde en bil och for runt en hel del.
Det blev många miles i bilen 
och mannen var riktigt duktig att köra på vänster sida.

England är STORT och vi körde mest dit näsan pekade. 
Vi fick smaka på en hel del av England.
Återkommer med bilder.

Innan resan till England började min volontärkurs. 
De var roligt och inspirerande att få uppleva folkhögskolelivet på nytt. 
Förhoppningsvis kommer min insikt om bistånd 
och andra länders levnadsvillkor att öka. 
Det blir en del att läsa mellan våra träffar 
men så ska jag hinna jobba lite också.
Har jobbat några dagar redan. 
Det känns skönt att sätta sig på cykeln och vara på jobbet på 10 minuter.

För övrigt har det blivit en del honung  i burkar också. 
En av våra arbetare!

OJOJ vad mycket det blev 
men det blir ju så om man inte bloggar varje dag,

Ha det gott alla!

Kom ihåg 

Det blir inte alltid som man har tänkt 
men det vill gärna bli bra ändå!
(myntat av en "gammal" kollega)

1 kommentar:

  1. Härligt att resa, men lika härligt att komma hem igen brukar jag tycka =)
    Bra uttryck från en av dina gamla kollegor =)
    Ha det bra, Kram!

    SvaraRadera