Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 22 januari 2012

Vintersöndag ...

... med snö!!!
Visst är det vackert med snö! 
Den grå naturen får ett nytt liv med den vita snön som lyser upp. 
Efter en givande gudstjänst i Missionskyrkan var det dags för en promenad med hundarna. Vi har haft grannhunden som gäst sedan igår. Vi blev inte så tidiga som vi hade tänkt när vi skulle till kyrkan. 
Jag var inte riktigt klar så mannen gick ut och startade bilen 
och genast passade Alva på att smita ut. 
Nåja vi hann i tid! 
Anders-Petter Sjödin och Sandhemsgospel 
gjorde den ekumeniska gudstjänsten till något extra. 
Predikan var fylld med tänkvärda ord och efter stund kunde jag inte smälta allt. 
Jag hoppas gudstjänsten spelades in som vanligt. 
Den predikan skulle vara bra att lyssna på på väg till jobbet.
När vi kom hem tog vi som sagt en promenad i det vackra vintervädret.

Grinden är öppen och välkomnar oss vidare.

En liten gran med snöglitter.

Vart tog Ida vägen!

Ahhhh där är du ju!

Efter två dagars ledighet (snart 3) börjar det bli dags att ladda för en ny arbetsvecka. 
2 vanliga dagar och sedan 2 utbildningsdagar i Borås. Ska bli spännande!
Men först ska jag på en mässa i folkton
"I dina vingars skugga".

Tror på en bra vecka....
jag tror -  inte bara hoppas!


4 kommentarer:

  1. Tycker det är härligt att vi fick lite snö.
    Det blir lite ljusare, inte bara ute, utan även i sinnet. Och det kan minsann behövas nu känner jag. Hoppas, ja, jag hoppas, på en bra vecka.
    Ses kanske imorgon.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fick mig en tankeställare för en stund sedan...
    kanske var det starkt att skriva att jag tror på en bra vecka....

    SvaraRadera
  3. En pålitlig i full galopp...en mindre pålitlig i band! Vi hoppas på att båda en dag kan gå att lita på! Underbart att se dem tillsammans iaf!/Maria

    SvaraRadera