Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 15 januari 2012

London på tredagar

Hemma igen efter några dagar i storstaden London. 
Iris och jag åkte i onsdags. 
Eftersom jag inte hade tillgång till Internet har jag haft semester
från cybervärlden och övriga världen.

Glädjen blev stor när mamma Lina mötte på Liverpoolstreet station.
Torsdagen tillbringade Lina och jag i centrala London, efter att Iris gått till sin skola, 
och kände storstadspulsen. 
Vi var på fashionabla Liberty och åt god mat i Soho. 
Sedan var det snart dags att ta bussen till Peckham igen. 
Peckham är inte någon rikemansdel av London, tvärtom, 
men det är där Lina bor tillsammans med sin dotter. 
Det blev storstädning när vi kom hem. 
Lina har flyttat in i en ny lägenhet och har varit sjuk. 
Mammas hjälp var välkommen. 
Denna ängel från Sverige hittade jag en "krok" till!

I fredags lämnade vi Iris på skolan och sedan blev det en del shopping för mig.
När jag kom tillbaka till lägenheten packade jag ner smutstvätten och gick till en laundrette.
Där tillbringade jag en timme med att  samtala med damen 
och titta på tvätten som snurrade runt. 
Lite mellanmål och en hel del funderingar blev det också. 
När vi kom hem från skolan ( hann inte med något studiebesök den här gången) 
var Iris pappa där och vi fikade en stund innan hon följde med honom. 
På kvällen blev det libanesiskt och besök på en engelsk PUB.
Lördag morgon - min första sovmorgon på länge kändes det som.  










Sedan blev det marknadsbesök och typisk engelsk mat, fish and chips.


Eftermiddagen och kvällen tillbringade Iris och jag tillsammans. 
Jag konstaterade att hemläxorna inte är som i Sverige.


När Lina kom hem igen 
( Hon tränar för en föreställning som de ska ha nästa vecka) 
och Iris hade somnat, avslutade vi mitt besök med att göra en filmstudio i köket.

Kl 3 traskade jag iväg till bussen som skulle köra till tåget
som skulle ta mig till flygplatsen.
Fåglarna kvittrade för fullt och jag funderade på hur deras klocka fungerar egentligen.

Det var inte den här bussen jag åkte med, denna var smyckad för bröllop.
Vi såg den på lördagen.
När jag kom till tåget 4.10 visade det sig att det var en buss som skulle köra mig till Stansted. 
På bussen var det bara jag och en passagerare till!

KL 10.00 var jag back in Sweden again!
Mannen i mitt liv och Ida kom och hämtade mig.

Lite trött är jag men väldigt nöjd med min resa fast....
jag hade velat stanna länge....
men jobbet väntar!

Nu hoppas jag på en bra vecka.
Ha det gott alla!

1 kommentar:

  1. Hej och välkommen hem!
    Är det Lilians sonhustrus ängel som Lina har upphängd? De är så fina. Hoppas du haft det bra, det verkar ju så iallafall =)
    Ses på jobbet, Kram

    SvaraRadera