Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 5 oktober 2011

Mera bilder från vår resa

Att välja bilder från en resa är svårt. 
Men här kommer några bilder från vår resa runt finska viken.
Först två bilder från det fantastiska Peterhof
För dig som vill se mer kan du klicka på de länkar som jag har lagt in.



Guld, guld, vatten vatten ....utomhus. 
Helt fantastiskt vackert men ... 
kanske lite väl mycket i längden

Inifrån det vackra palatset har jag inga egna bilder.

På en bro i St Petersburg finns det flera bronsstatyer på temat Hästtämjaren.

Vi åkte vidare...
på landsbygden var det inte alltid så glamoröst.

Här är floden Neva som gränsar mellan Ryssland och Estland.

I Tallin åkte vi en rundtur. Här är den stora sångararenan. 
Regnbågen kan skymtas.


En bild som symboliserar ljus och mörker
eller kanske rentav visar den att vädret växlade på vår resa.

Vi vandrade runt i Tallins gränder.

Denna bild är tagen inifrån det gamla Radhusapoteket 
som ligger vid Rådhustorget i den gamla staden innanför murarna.


Här är en del av muren kring den gamla-staden


Minnesmärket över offren i Estonia får avsluta min bildsvit från vår resa.
(Klicka här om du vill se en annan vinkel på monumentet)


Denna resa gör jag gärna en gång till. 

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en väldigt intressant resa =)

    SvaraRadera